قالب و افزونه وردپرس

RecyclerView در اندروید

منتشرشده توسط حامد قنبری در تاریخ

آندروید ، ویجت جدید RecyclerView را برای ایجاد لیست هایی با سبک متریال دیزاین معرفی کرده است ویجتی که پیمایش سریع داده ها را فراهم  کرده و مقدار زیادی از داده ها را می توان با کمک آن به راحتی نمایش و مدیریت کرد. این آموزش یک مثال عملی recyclerview را برای نمایش عناصر داده در قالب لیست ارائه می دهد.

همانطور که می دانیم Listview ویجتی برای نمایش داده های  مشاهده پذیر  برای هر آیتم داده است که شما آنها را به کمک  آداپتور در لیست ویو نمایش می دهید . در مورد  RecyclerView  نیز با استفاده از یک آداپتور داده های قابل نمایش شما در قالب لیست  به کاربران ارائه می شود.

چگونه RecyclerView کار می کند؟

RecyclerView یک ویجت است که در API 21 معرفی شده است. اگر چه با کمک کتابخانه های قدیمی نیز  می توان آن را در نسخه های قدیمی پیاده سازی کرد. اما در کتابخانه های جدید ویژگی های اختصاصی دیگری نیز می توان به کار بست. برای ایجاد یک نمایش لیست با استفاده از RecyclerView، شما باید در نخستین گام LayoutManager و یک آداپتور ایجاد کنید.با استفاده از LayoutManager  آیتم ها در لیست قرار می گیرند و شما می توانید لیست پیمایش را بصورت عمودی یا افقی تعریف کنید. اگرچه ممکن است مواردی را در حالت طبیعی و همچنین در یک شبکه متمرکز نمایش دهد. شما همچنین می توانید یک LayoutManager سفارشی ایجاد کنید تا بتوانید آیتم های نمایشی خود را به شکلی که مورد نیاز شما باشد نشان دهید.آداپتور نیز منابع داده را به عنوان یک ورودی می گیرد و آیتم های مربوط به viewroid را ارائه می دهدتا از این طریق داده های شما بصورت قابل نمایش باشد .همچنین با استفاده از آداپتور تعداد محدودی از آیتم های قابل مشاهده برای قرار گرفتن روی صفحه نمایش فراهم می شود که پیمایش سریع تر را فراهم می کند.

اجرای Android RecyclerView

مرحله 1: افزودن وابستگی کامپایل

 

اطمینان حاصل کنید که وابستگی کامپایل RecyclerView را در فایل build.gridle اضافه کرده اید. من از اندروید استودیو  برای نشان دادن مثال reroidclerview استفاده می کنم.

dependencies {

compile fileTree(dir: ‘libs’, include: [‘*.jar’])

compile ‘com.android.support:appcompat-v7:21.0.3’

compile ‘com.android.support:recyclerview-v7:21.0.+’

}

مرحله 2: طراحی طرح بندی اصلی

 

از android.support.v7.widget.RecyclerView استفاده کنید تا RecyclerView را داخل فایل xml خود قرار دهید. برای آن یک آیدی تعریف کنید، عرض و ارتفاع آن را تنظیم کنید تا با لایه والد خود مطابقت داشته باشد. در زیر میتوانید کد کاملی از فایل activity_main.xml را مشاهده کنید

<LinearLayout xmlns:android=”http://schemas.android.com/apk/res/android

    xmlns:tools=”http://schemas.android.com/tools” android:layout_width=”match_parent”

    android:layout_height=”match_parent”

    tools:context=”.MainActivity”>

    <android.support.v7.widget.RecyclerView

        android:id=”@+id/recycler_view”

        android:scrollbars=”vertical”

        android:layout_width=”match_parent”

        android:layout_height=”match_parent”

        />

</LinearLayout>

مرحله 3: طراحی آیتم برای لیست شما.

 

در این مثال من از TextView  به عنوان یک آیتم قابل نمایش استفاده می کنیم.  از این رو یک فایل جدید با نام item.xml ایجاد کنید و کد زیر را در آن قرار دهید

<TextView

    android:layout_width=”wrap_content”

    android:layout_height=”40dp”

    android:id=”@+id/list_item”

    xmlns:android=”http://schemas.android.com/apk/res/android” />

مرحله 4: یک آداپتور برای RecyclerView ایجاد کنید.

هدف ما از ایجاد یک آداپتور ارائه آرایه ای رشته ها به عنوان یک منبع داده است.

در این کلاس کلاس ViewHolder نمایش آیتم ها را برای لیست ما فراهم می کند. روش () onCreateViewHolder به ایجاد عنصر layout کمک می کند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *