قالب و افزونه وردپرس

ساختار زبان برنامه نویسی php

منتشرشده توسط حامد قنبری در تاریخ

phpیک زبان برنامه نویسی تحت سروربوده که در آن امکان ایجاد صفحات پیشرفته وب، بصورت پویا و تعاملی فراهم می شود. پسوند  پیش فرض برای فایل های php بصورت php. است که به طور معمول حاوی تگ های HTML و برخی از کد های برنامه نویسی پی اچ پی است و هم اکنون بعنوان یکی از رقبای اصلی زبان برنامه نویسی asp  شرکت مایکروسافت محسوب می شود.
بطور کلی سینتکس ساختار کلی زبان برنامه نویسی به شکل زیر می باشد

<?php
echo "hello php";
?>
قابلیت استفاده از زبان php در صفحات html یکی از بزرگترین مزیت های این زبان تحت سرور است که باعث پویایی و داینامیک شدن صفحات وب می شود. یک بلوک اسکریپتی PHP می تواند در هر جایی از کد HTML مورد استفاده قرار گیرد، از این رو این زبان از انعطاف لازم برای استفاده در ساختارهای زبان html را داراست .
<!DOCTYPE html>
        <html>
        <body>
 
        <?php
        echo "hello welcome to php";
        ?>
 
        </body>
        </html>
همانطور که در  فوق دیده می شود در هر خط از زبان برنامه نویسی php دستورات با علامت (;) پایان می پذیرد. از این رو از این علامت بعنوان یک جدا کننده استفاده می شود که از آن برای تمیز دادن یک مجموعه از دستورالعمل ها از دیگری استفاده می شود.
هچنین قابل ذکر است که در این زبان تمامی توابع و کلاس ها به حروف کوچک و بزرگ حساس نیستند. اما متغیرهای کاربردی توسط برنامه نویس از این امر مستثنی شده اند. از این رو متغیری همچون result$ از متغیر همنام ولی با حروف بزرگ خود یعنی RESULT$ متفاوت است
دسته‌ها: آموزش PHP

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *