قالب و افزونه وردپرس

چک کردن اتصال به اینترنت در اندروید

منتشرشده توسط حامد قنبری در تاریخ

در این  مقاله قصد داریم نحوه کنترل اتصالات مربوط به اینترنت را  در برنامه نویسی اندروید آموزش دهیم مهترین کاری  که ما قبل از برنامه نویسی برنامه هایی همچون اتصال به یک سرور خارجی ،دانلود یا آپلود انجام دهیم این است که تشخیص دهیم که آیا دستگاه مورد نظر به اینترنت دسترسی دارد یا خیر ،. بدون در نظر گرفتن این موضوع و بدون بررسی اتصالات ممکن  . یقینا با خطاهای ناخواسته ای مواجه خواهیم شد که باعث بی اعتباری برنامه خواهد شدبا این حال، با انجام یک بررسی ساده می توان از آن جلوگیری کرد و اطمینان حاصل کردکه قبل از اجرای هر درخواست شبکه، اتصال اینترنت وجود دارد یا نه .

برای بررسی این موضوع از کلاسی به نام ConnectivityManager استفاده می کنیم که نحوه فراخوانی ابجکت کلاس آن به صورت زیر می باشد. دقت کنید که context مشخص شده به رنگ قرمز مربوط به محتوای دسترسی آن  در کلاس هاست و برای فراخوانی آن در اکتیویتی ها از  ()  getBaseContext یا this استفاده می کنیم :

ConnectivityManager con_manager = (ConnectivityManager) context.getSystemService(Context.CONNECTIVITY_SERVICE);

بعد از دسترسی به کلاس مربوطه در سیستم اندروید باید مشخص کنیم که آیا کلاس مذکور به شبکه اینترنت دسترسی دارد یا خیر بدین منظور از متدی به نام ()getActiveNetworkInfo استفاده می کنیم. متدی که وضعیت اتصال دستگاه به اینترنت را برای ما مشخص می کند بدین منظور از کدهای زیر استفاده می کنیم:

if (con_manager.getActiveNetworkInfo() != null && con_manager.getActiveNetworkInfo().isAvailable() && con_manager.getActiveNetworkInfo().isConnected()) { return true; } else { return false; }

در کد بالا مشخص کردیم که اگر ConnectivityManager به اینترنت کانکت شده باشد یا در دسترس باشد مقدار true  را برگرداند و در غیر اینصورت مقدار false  را :


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *