کار با assets در اندروید
همانطور که می دانید، Android-App می تواند برخی از فایل ها را در داخل خود برنامه ذخیره کرد به عنوان مثال برای نصب برنامه های مورد نیاز کاربر جهت استفاده مطلوب از خود اپلیکیشن، و یا به منظور هر هدفی شما می توانید فایل های خود را در پوشه خود ذخیره کرده و آنها را در برنامه خود بارگذاری کنید. اگر شما به این روش نیاز دارید، می بایست از پوشه assets استفاده کنید که توسط آندروید ارائه شده است.
در مثال پایین ما برنامه ای نوشته ایم که طی آن با فراخوانی کلاس AssetManager و با استفاده از متدopen از مسیر مشخصی فایل مورد نظر خود را از پوشه Assets کپی کرده و در حافظه خارجی دستگاه اندروید ذخیره می کند . مسیر تعیین شده فایل در متغیر pathAssets قرار دارد .
و مسیر تعیین شده حافظه خارجی در متغیر DirExternal قرار دارد.
String DirExternal = Environment.getExternalStorageDirectory() + "/Download/" + "yourfile.apk"; String pathAssets = "rar/yourfile.txt"; AssetManager assetManager = getAssets(); InputStream in = null; OutputStream out = null; try { in = assetManager.open(pathAssets); out = new FileOutputStream(DirExternal); byte[] buffer = new byte[1024]; int read; while ((read = in.read(buffer)) != -1) { out.write(buffer, 0, read); } in.close(); in = null; out.flush(); out.close(); out = null; } catch (Exception e) { e.printStackTrace(); Toast.makeText(getApplicationContext(), "Error !", Toast.LENGTH_LONG).show(); }
0 دیدگاه