کار با assets در اندروید

منتشرشده توسط حامد قنبری در تاریخ

همانطور که می دانید، Android-App می تواند برخی از فایل ها را در داخل  خود برنامه ذخیره کرد به عنوان مثال برای نصب برنامه های مورد نیاز کاربر جهت استفاده مطلوب از خود اپلیکیشن، و یا به منظور هر هدفی شما می توانید فایل های خود را در پوشه خود ذخیره کرده و آنها را در برنامه خود بارگذاری کنید. اگر شما به این روش نیاز دارید، می بایست از پوشه assets استفاده کنید که  توسط آندروید ارائه شده است.

در مثال پایین ما برنامه ای نوشته ایم که طی آن با فراخوانی کلاس AssetManager و با استفاده از متدopen از مسیر مشخصی فایل مورد نظر خود را از پوشه Assets  کپی کرده و در حافظه خارجی دستگاه اندروید ذخیره می کند . مسیر تعیین شده فایل  در متغیر pathAssets  قرار دارد .

و مسیر تعیین شده حافظه خارجی در متغیر DirExternal  قرار دارد.

 

 

           String   DirExternal = Environment.getExternalStorageDirectory() + "/Download/" + "yourfile.apk";
           String pathAssets = "rar/yourfile.txt";
           AssetManager assetManager = getAssets();
           InputStream in = null;
           OutputStream out = null;
           try {
               in = assetManager.open(pathAssets);
               out = new FileOutputStream(DirExternal);
               byte[] buffer = new byte[1024];

               int read;
               while ((read = in.read(buffer)) != -1) {
                   out.write(buffer, 0, read);
               }
               in.close();
               in = null;
               out.flush();
               out.close();
               out = null;

           } catch (Exception e) {
               e.printStackTrace();
               Toast.makeText(getApplicationContext(), "Error !", Toast.LENGTH_LONG).show();
           }



0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --