قالب و افزونه وردپرس

تبدیل متغیرها در php

منتشرشده توسط حامد قنبری در تاریخ

در زبان php  برخی از توابع وجود دارند که نوع متغیرها را به یکدیگر تبدیل می کنند . برای یک برنامه نویس ضروری است به منظور استفاده از متغیرها و تغییر کاربری آنها در برنامه ،با تبدیل انواع آن به یکدیگر، آشنا باشد. در زیر برخی از توابعی که به همین منظور استفاده می شود به اختصار بیان می گردد:

تابع () gettype

این تابع نوع متغیر را مشخص می کند و سینتکس آن بصورت زیر می باشد:

 

gettype(vsriable)

در این سینتکس variable  همان متغیری خواهد بود که قصد داریم نوع آن مشخص شود. برای مثال:

$var = 5;
echo gettype();

در سینتکس فوق در دستور خط دوم از برنامه می خواهیم که نوع متغیر var  را در صفحه نمایش مرورگر نشان دهد که خروجی آن به شکل زیر می باشد

integer

تابع () settype

از این تابع برای تبدیل متغیرها به یکدیگر استفاده می ش، به دستورات زیر توجه کنید

 

<?php
$variable = 5 ;
settype($variable, 'double');
echo gettype($variable);
?>

در کدهای بالا در خط اول مقدار variable را برابر 5 قرار داده ایم که از نوع integer  می باشد. خط دوم مربوط به دستور تغییر نوع متغیر از نوع integer  را به double  می باشد و در نهایت در خط سوم از برنامه می خواهیم نوع متغیر variable  را چاپ کند که خروجی آن به شکل زیر خواهد بود.

double

تبدیل نوع با type casting

زمانی که با استفاده از تابع ()settype  متغیری را تغییر می دهید اساس و ریشه آن متغیر تغییر کرده و به نوع دیگری تبدیل می شود. اما در type casting یک کپی از متغیر گرفته شده و سپس به نوع دیگر تغییر پیدا می کند. از این رو در این مکانیزم متغیر اصلی هیچ تغییری نمی کند.  نحوه استفاده از این روش به این صورت است که نام متغیر مورد نظر را در جلوی متغیری که قصد دارید از آ کپی کنید در داخل پرانتز قرار دهید. به دستورات زیر توجه کنید.

 

<?php 
$variable1 = 5.20 ;
 $variable2= (integer) $variable1; 
echo gettype($variable2);
؟>

در کدهای بالا در خط اول مقدار variable را برابر.20 5 قرار داده ایم که از نوع double  می باشد. خط دوم مربوط به دستور تغییر نوع متغیر دوم از نوع  double  به  integer بر اساس همان مقدار متغیر اول می باشد و در نهایت در خط سوم از برنامه می خواهیم نوع متغیر دوم را چاپ کند که خروجی آن به شکل زیر خواهد بود.

integer


دسته‌ها: آموزش PHP

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *