قالب و افزونه وردپرس

مختصری در مورد جاوا

منتشرشده توسط حامد قنبری در تاریخ

زبان برنامه نویسی Java در ابتدا توسط میکروسیستم سان توسعه داده شد که برای اولین بارتوسط جیمز گاسلینگ ارایه شده بود و بطور رسمی در  سال 1995 به عنوان جزء اصلی پلتفرم جاوا منتشر شد.

با پیشرفت جاوا و محبوبیت روزافزون آن، نسخه های متعددی از آن برای انواع مختلف سیستم عامل ها ساخته شده است . تاکنون جاوا مجوز رسمی برای پلت فرم استاندارد خود را به سیستم عامل های مایکروسافت ویندوز، لینوکس، و سولاریس داده‌است. از این رو بطور کلی می توان گفت برنامه‌های نوشته شده با این زبان بر روی هر نوع سیستم عامل و هرنوع وسیله الکترونیکی قابل اجرا است چرا که شعار و عمل جاوا برای نوشتن برای یک بار و استفاده از آن در هر جا  به مفهوم واقعی آن نزدیک شده است. افزون بر این جاوا  نسخه های تخصصی تری برای توسعه این زبان در سیستم های مختلف ایجاد کرده است .

شی گرا بودن جاوا

از دیگر مزیت های عمده این زبان می توان به شی گران بودن این زبان اشاره کرد چرا که شی گرا بودن زبان جاوا یا هر زبانی باعث می شود که آن زبان با سهولت توسعه یابد و بتواند نیازهای عمده کاربران خود را در نوشتن برنامه های متعدد تامین شود.

از دیگر مزیت های مهمی که می توان به این برنامه قاپل شد این است که این زبان بر خلاف بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر به صورت بایت کد (کامپایل) می‌شوند. این کد بایت بر روی وب توزیع شده و توسط ماشین مجازی تفسیر می شود. ماشین مجازی جاوا برنامه‌ای است که بایت‌کدهای زبان جاوا را مطابق با سیستم‌عاملی خاص کامپایل کرده و آن‌ها را برای اجرا در سطح سیستم‌عامل آماده می‌کند.

یادگیری آسان

مزیت ساده و آشنایی کلی کاربران آن با مفاهیم پایه ای شی گرایی ، یادگیری آن را آسانتر کرده است.

امنیت

امنیت قابل ملاحظه این زبان آن را قادر می سازد که از آن برای توسعه سیستم های بدون ویروس، بدون دستکاری. تکنیک های تأیید اعتبار بر اساس رمزنگاری عمومی کلید استفاده گردد.

قابل انتقال بودن

جاوا وابسته به معماری معماری کامپیوتر نبوده و قابل انتقال است این بدان معنی است که کد اجرایی کامپایل شده بر روی کامپیوترهای مختلف با سخت‌افزارهای متفاوت قابل اجراست.

کنترل خطاها

تلاش برای کنترل خطا از دیگر ویژگی ها مهم این زبان است چرا که سعی دارد تا موقعیت های خطای برنامه را از بین ببرد و این کار را با کنترل کردن خطای زمان کامپایل و نیز کنترل کردن آن در  زمان اجرا انجام می دهد.

چند نخی بودن

با استفاده از ویژگی Multithreaded جاوا امکان نوشتن برنامه هایی فراهم می شود که با استفاده از آن  می توان به طور همزمان چندین کار را انجام داد. این ویژگی منحصر دست برنامه نویسان را  برای ایجاد برنامه های تعاملی که لازم است در کنار یکدیگر و بطور موازی انجام شود باز کرده است.

در این زبان کد بایت جاوا به دستورالعمل های ماشین بومی ترجمه شده و سپس آن را پنهان می‌کند چرا که با استفاده از این روش برنامه خیلی سریع‌تر نسبت به کدهای ترجمه شده خالص شروع و اجرا می‌شود.از دیگر مزیت های این زبان می توان به طراحی مناسب آن برای استفاده مطلوب در بستر اینترنت اشاره کرد.






دسته‌ها: آموزش جاوا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *