قالب و افزونه وردپرس

تنظیمات در اندروید

منتشرشده توسط حامد قنبری در تاریخ

همه ما صفحه مربوط به تنظیمات را در بسیاری از برنامه های آندرویدی مشاهده کرده ایم صفحه ای که از طریق آن می توانیم به تنظیمات کلی  همانند تغییر صدای اعلان ها ، تغییر فونت ها ، تم ها ، خاموش کردن پیام های اطلاع رسانی و … دسترسی پیدا کنیم.

در این نوشتار قصد داریم نحوه پیاده سازی صفحه تنظیمات را با توجه به ترکیب های مختلف آن برای دوستان علاقمند آموزش دهیم. ترجیحاً در این آموزش اولویت ما کار کردن بر روی شامل چندین ویجت پرکاربرد مانند EditTextPreference، CheckBoxPreference، ListPreference می باشد که غالباً در طراحی صفحات مربوط به تنظیمات بیشترین  مورد استفاده برنامه نویسان بوده است. البته شما همچنین می توانید از طریق این آموزش گزینه های پیشرفته تری همانند انتخاب آهنگ زنگ، گزینه های همگامسازی و غیره را اجرا کنید.

اکتیویتی تنظیمات Activity Setting را از قالب های Android Studio به طور مستقیم  انتخاب کنید چرا که به این طریق به تمام کدهای لازم برای اضافه شدن به اکتیویتی دسترسی پیدا خواهیم کرد .

در اندروید استودیو  از طریق گزینه  Activity Setting Activity ⇒ File را انتخاب کنید این باعث ایجاد منابع لازم برای تنظیمات xml در  دایرکتوری xml می شود.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *