قالب و افزونه وردپرس

دستورات echo و print در php

منتشرشده توسط حامد قنبری در تاریخ

در PHP  بطور کلی دو روش اساسی برای خروجی گرفتن از برنامه وجود دارد، که عبارت است از دستورات echo و print.

echo

دستور echo می تواند هر چیزی را همانند رشته، اعداد، متغیرها و غیره را در مرورگر شما نمایش داده و چاپ کند.از آنجا که echo  به هیچ عنوان تابع نبوده و بعنوان یک زبان ساختاری در php مورد استفاده قرار می گیرد ، از این رو شما می توانید از آن بدون پرانتز نیز استفاده کنید مانند echo یا ()echo. با این حال، اگر شما می خواهید بیش از یک پارامتر را برای خروجی گرفتن به ()echo منتقل کنید، پارامترها نباید در داخل پرانتز قرار گیرند.

دستور ()print

همچنین میتوانید از دستور ()print  برای چاپ اطلاعات خود بر روی نمایشگر استفاده کنید print مانند echo بعنوان یک ساختار زبانی متداول در زبان php محسوب شده  و مانند echo بعنوان یک تابع شناخته نمی شود. بنابراین شما همچنین می توانید از آن بدون پرانتز مثل: print یا ()print  استفاده کنید.

<?php

        $a = 20;
        echo $a;   // output 20
        echo "welecome to psrd site"; //output :welecomt to psrd site
        print $a; // output 20
        echo "<h2>hello world</h2>"; //output:hello world
        print 'hello love'; //output hello love
        
?>


اگرچه ما ممکن است از هر دو روش برای خروجی گرفتن استفاده کنیم ولی لازم است که  بعنوان برنامه نویس به تفاوت های اساسی آن دو نیز آگاه باشیم.
echoو print  از یک جهت با هم تفاوت دارند .echo هیچ مقدار بازگشتی ندارد، در حالی که print دارای مقدار بازگشتی 1 است،  echo می تواند فقط یک پارامتر را چاپ کند در حالی که print  می تواند پارامترهای چندگانه (همچون آرایه ها ) را چاپ کند ، و تفاوت آخر اینکه echo به مراتب سریعتر از print است.

دسته‌ها: آموزش PHP

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *